søndag 11. april 2010

Sosiale medier - en viktig kilde til kompetanse?

Stefan Hyttfors i Wenderfalck holder et glimrende seminar om sosiale medier som adresserer viktige utfordringer og bruker noen illustrerende eksempler : http://www.wenderfalck.com/2010/03/social-media-affarsperspektiv/#comment-382

Seminaret og andre debatter relaterer gjerne virksomheters bruk av sosiale medier til omdømme, markedsføring og forretningsutvikling. Hvordan knytte det til organisatorisk læring? Hvilken betydning får sosiale medier for virksomheters kompetanseutvikling, problemløsning og innovasjon?

Min antagelse er at sosiale medier blir en sentral kilde til virksomheters læring og utvikling fremmover, både mht operativ og strategisk kompetanse. Deltagelse i sosiale faggrupper på nett, deling av tips og kunnskaper på twitter og FB, surfing for å hente inspirasjon til hvordan andre virksomheter bruker nettet, +++ . Og dette er bare begynnelsen.


På hvilke vis spiller sosiale medier en rolle for utviklingen av din og virksomhetens kompetanse? Del gjerne synspunkter dine synspunkter her :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar